Eğitim Fakültesi’nde Süreç Tür Temelli Yazma Yaklaşımı Atölyesi Gerçekleştirildi.

Eğitim Fakültesi’nde Süreç Tür Temelli Yazma Yaklaşımı Atölyesi Gerçekleştirildi

Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Doç. Dr. Serkan Aslan, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarına yönelik “Süreç Tür Temelli Yazma Yaklaşımı” kapsamında bir atölye çalışması düzenlemiştir.

Atölye çalışması, öğretmen adaylarının süreç tür temelli yazma yaklaşımı hakkındaki bilgi ve farkındalıklarını artırmayı ve bu yaklaşımı uygulamalı olarak deneyimlemelerini sağlamayı amaçlamıştır. Yazma becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem olarak kabul edilen süreç tür temelli yazma yaklaşımı, planlama, taslak oluşturma, gözden geçirme ve düzenleme gibi süreçleri içeren, öğrenci merkezli bir pedagojik çerçeve sunmaktadır.

Atölye sürecinde, öğretmen adaylarına öncelikle sürece dayalı yazma yaklaşımının temel ilkeleri, kuramsal çerçevesi ve eğitimdeki önemi hakkında bilgiler aktarılmıştır. Daha sonra, tür temelli yazma sürecinin aşamaları detaylı bir şekilde ele alınarak uygulamalı etkinliklerle desteklenmiştir. Öğretmen adayları, atölye kapsamında farklı yazma türlerine (öyküleyici ve bilgilendirici metinler gibi) yönelik yazma etkinlikleri gerçekleştirmiş ve bu süreçte yazma sürecinin her bir aşamasını deneyimleme fırsatı bulmuştur. Ayrıca, uygulamalar sırasında adayların metinlerine dönüt verilmiş ve yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerine grup tartışmaları yapılmıştır.

Atölye çalışmasının sonunda, öğretmen adaylarının süreç tür temelli yazma yaklaşımı ile ilgili bilgi ve farkındalıklarının belirgin bir şekilde arttığı, uygulamalı etkinlikler sayesinde bu yaklaşıma yönelik olumlu tutum geliştirdikleri gözlemlenmiştir. Katılımcılar, bu yöntemin öğretim süreçlerinde yazma becerilerini geliştirmede etkili bir araç olabileceğini ifade etmişlerdir.

Doç. Dr. Serkan Aslan, etkinliğin ardından yaptığı değerlendirmede, öğretmen adaylarının pedagojik bilgi birikimlerini güçlendirecek bu tür uygulamaların önemine dikkat çekerek, yazma becerilerinin etkili öğretimi için süreç temelli yaklaşımların eğitim programlarında daha yaygın bir şekilde kullanılmasının gerekliliğini vurgulamıştır.

Eğitim Fakültesi olarak, öğretmen adaylarının mesleki ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla bu tür etkinliklerin düzenlenmesine devam edileceği belirtilmiştir.

 

Eğitim Fakültesi’nde Türkçe Öğretimi Dersi Kapsamında Mikro Öğretim Uygulamaları Gerçekleştirildi

Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Doç. Dr. Serkan Aslan, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda yer alan “Türkçe Öğretimi” dersi kapsamında öğretmen adaylarıyla birlikte mikro öğretim yöntemine uygun uygulamalar gerçekleştirmiştir.

Bu uygulamalarda öğretmen adayları, Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan kazanımlara dayalı olarak öğrenci merkezli etkinlikler tasarlamış ve bu etkinlikler çerçevesinde öğretim süreçlerini planlamıştır. Mikro öğretim yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen uygulamalar, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmeyi, pedagojik yeterliklerini artırmayı ve öğrenci merkezli yaklaşımları uygulamalı olarak deneyimlemelerini sağlamayı amaçlamıştır.

Öğretim Sürecinin Merkezinde Öğrenci İhtiyaçları

Ders kapsamında, öğretmen adayları etkinlik tasarımı ve uygulama süreçlerinde, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve gereksinimlerini dikkate alarak çeşitli yaratıcı etkinlikler geliştirmiştir. Etkinlikler, özellikle öğrenci merkezli yaklaşımları temel alarak yapılandırılmış ve bu süreçte öğretmen adayları, öğrencilere yönelik uygun öğretim stratejileri ve materyaller geliştirme konusunda uygulamalı deneyim kazanmıştır. Ayrıca, adaylar tarafından tasarlanan etkinliklerin Türkçe Öğretim Programı’ndaki kazanımlarla olan uyumu değerlendirilmiş ve dönütler verilmiştir.

Mesleki Gelişim ve Motivasyon Artışı

Uygulama sürecinin sonunda, öğretmen adaylarının Türkçe öğretiminde öğrenci merkezli etkinlikler tasarlama ve uygulama becerilerinde önemli bir ilerleme kaydettiği gözlemlenmiştir. Adaylar, etkinlikler sırasında edindikleri deneyimlerin, mesleki gelişimlerine önemli katkılar sağladığını ifade etmiş ve öğrenci merkezli öğretim süreçlerini daha etkili bir şekilde uygulayabileceklerine dair motivasyonlarının arttığını belirtmiştir.

Doç. Dr. Serkan Aslan, dersin ardından yaptığı değerlendirmede, öğretmen adaylarının mikro öğretim yöntemi ile teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme becerisi kazandıklarını ve bu deneyimin mesleki yeterliklerini geliştirmede etkili olduğunu vurgulamıştır. Ayrıca, Türkçe öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımların önemine dikkat çekerek, bu tür uygulamalı etkinliklerin öğretmen adaylarının profesyonel yeterliklerini artırmada kritik bir rol oynadığını belirtmiştir.

Eğitim Fakültesi olarak, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla uygulamalı etkinliklere ve yenilikçi öğretim yöntemlerine dayalı çalışmalara devam edileceği ifade edilmiştir.

Eğitim Fakültesi’nde İlk Okuma ve Yazma Öğretimi Dersi Kapsamında Teknopedagojik Etkinlikler Gerçekleştirildi

Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Doç. Dr. Serkan Aslan, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda yürütülen “İlk Okuma ve Yazma Öğretimi” dersi kapsamında öğretmen adayları ile teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak teknopedagojik alan bilgisi (TPAB) odaklı uygulamalar gerçekleştirmiştir.

Bu kapsamda, öğretmen adayları Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan "Ses Esaslı İlk Okuma ve Yazma" yöntemine uygun olarak çeşitli etkinlikler tasarlayıp uygulamışlardır. Animasyon hazırlama, dijital öykü anlatımı ve Web 2.0 araçlarının kullanımı gibi teknoloji destekli yöntemler sayesinde, öğretmen adaylarının teknopedagojik yeterliklerinin de gelişmesi hedeflenmiştir. Etkinliklerin tasarımında, yapılandırmacı yaklaşım ile nörofizyolojik öğrenme kuramı gibi bilişsel öğrenme teorilerinin temel ilkeleri dikkate alınmıştır.

Öğrenci Merkezli ve Bireysel Farklılıklara Duyarlı Uygulamalar

Ders kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler, özellikle öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak tasarlanmıştır. Adaylar, bu süreçte hem pedagojik hem de teknolojik bilgi birikimlerini kullanarak, bireysel öğrenme ihtiyaçlarını karşılayan etkili öğretim materyalleri hazırlamışlardır. Ayrıca, etkinliklerin yapılandırılmasında, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenmiş ve öğrenme süreçlerinin aktif bir katılımla gerçekleşmesine özen gösterilmiştir.

İlk Okuma Yazma Öğretiminin Önemi ve Mesleki Yeterlik Gelişimi

İlk okuma yazma öğretimi, sınıf öğretmenliği mesleğinin en temel ve kritik alanlarından biri olarak kabul edilmektedir. İlkokul birinci sınıfta görev yapacak öğretmenlerin bu süreçte edindikleri bilgi ve deneyim, öğrencilerin okuma-yazma becerilerinin temellerini oluşturmakta ve öğrenim hayatlarının ilerleyen dönemlerine önemli ölçüde etki etmektedir. Bu doğrultuda, derste gerçekleştirilen uygulamalar, öğretmen adaylarının mesleki yeterliklerini geliştirmek ve onlara birinci sınıf öğretmenliği görevine hazırlanma konusunda güven kazandırmak amacıyla planlanmıştır.

Dersin sonunda öğretmen adayları, ilk okuma yazma öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerinin arttığını ifade etmiş; ayrıca, mesleki yeterliklerini daha güçlü hissettiklerini ve birinci sınıf öğretmenliği yapmaya yönelik motivasyonlarının yükseldiğini belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının bu olumlu geri bildirimleri, uygulamalı ve teknoloji destekli öğretim yöntemlerinin mesleki gelişim üzerindeki etkisini bir kez daha ortaya koymuştur.

Doç. Dr. Serkan Aslan, dersin sonunda yaptığı değerlendirmede, ilk okuma yazma öğretiminin sınıf öğretmenliği mesleğinde hayati bir öneme sahip olduğunu vurgulamış ve bu konuda öğretmen adaylarına sağlam bir temel kazandırmanın fakülte olarak öncelikli hedeflerinden biri olduğunu belirtmiştir. Eğitim Fakültesi olarak, öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerini artırmaya yönelik bu tür uygulamalı çalışmaların sürdürüleceği ifade edilmiştir.

Yayın Tarihi: 21/01/2025
Okunma Sayısı: 36