Misyon, Vizyon, Politika

 

Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Vizyonu (Hedefi)

Araştırmacı, mesleki açıdan donanımlı, iş birliğine açık, öğretmeyi seven ve mesleğine kendini adayan, eğitim teknolojilerini kullanabilen, edindiği teorik bilgileri uygulamaya dökebilen, yaşam boyu öğrenmeye açık olup kendini geliştirebilen, yetiştireceği öğrenciler başta olmak üzere her bireye hoşgörüyle ve nesnel bir bakış açısıyla yaklaşabilen, bilimsel düşünme becerisine sahip, düşüncelerini özgürce ifade edebilen, eleştirebilen, sorumluluk sahibi, yaratıcı-üretken öğretmenler ve akademisyenler yetiştirebilen bir fakülte olmaktır.

 

Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Misyonu (Görevi)

Eğitim bilimleri alanında teorik ve uygulamaya dayalı araştırmalar yaparak bu alandaki bilgi birikimini ve eğitimin niteliğini artırmak; eğitim sorunlarına çözüm üretmek, nitelikli bir lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim yürüterek eğitim bilimleri alanında belirtilen niteliklere uygun öğretmen ve uzmanlar yetiştirmektir.

 

Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Politikaları

Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi, alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi, beceri, yöntem ve tekniklerle donanmış, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden ve yeni gelişmelere önayak olan, öğretmen yeterliklerine sahip eğitimciler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Eğitim Fakültesi, kurulduğu 2010 yılından beri gerek lisans gerekse lisansüstü düzeyde verdiği eğitimlerle daima yenilikçi ve nitelikli bir bakış açısını ana ilke olarak esas almıştır. Eğitim Fakültesi politikalarının temelini; ulusal ve uluslar arası öğretmen yetiştirme standartları çerçevesinde sürekli geliştirme ve iyileştirme kültürü oluşturabilmek için, toplumun ihtiyaçları ve problemlerini göz önünde bulunduran, yeniliklere açık, iç ve dış paydaşlarıyla işbirliği hâlinde çalışan bir fakülte olmak oluşturur. Bu nedenle Eğitim Fakültesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin öncü öğretmenlerini ve araştırmacılarını yetiştirmeyi, araştırmayı sürdürülebilir nitelikli eğitim sürecinin temel bileşeni hâline getirmeyi, bilgi ve teknolojiyi insana fayda ilkesi çerçevesinde yaşam boyu eğitim sürecine katmayı, millî, manevi, kültürel ve insani değerlere saygılı ve bu değerleri içselleştirmiş kuşaklar yetiştiren bir fakülte olmayı ilke edinmiştir.

Eğitim Fakültesi’nin Eğitim ve Öğretim Politikasının temelinde, araştıran, sorgulayan, karşılaştığı problemlere bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilen; insani, millî ve kültürel değerlere bağlı ve saygılı, 21. yüzyılın gerektirdiği becerilere sahip öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmek vardır. Bu nedenle, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin belirli aralıklarla izlenmesi ve sürekli iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Uluslararasılaşma Politikası temelinde, uluslararası düzeyde tanınan, uluslararası öğrenciler tarafından tercih edilen bir fakülte olmak vardır. ‘Bu bağlamda, değişim programları kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliğini artırmak hedeflenmektedir. Toplumsal Katkı Politikası temelinde, öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının toplumsal katkı etkinliklerine katılmalarının artırılması, bu süreçlerin belirli aralıklarla izlenmesi, değerlendirilerek geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma Politikası temelinde ise, öğretim elemanlarının araştırmacı niteliğiyle toplumun ihtiyaçlarının belirlendiği, önceden görüldüğü ve uzmanlık alanları kapsamında bu ihtiyaçları gidermek için yollar sunduğu bir araştırma süreci oluşturmak vardır. Fakültemizin Araştırma Politikası temelinde, öğretim elemanlarının araştırmacı niteliğiyle toplumun ihtiyaçlarını sezdiği ve uzmanlık alanları kapsamında bu ihtiyaçları karşılamak için farklı yollar sunduğu bir araştırma süreci oluşturmak vardır.

 

Eğitim Fakültesi bünyesinde mevcut bölümler :

Eğitim Bilimleri Bölümü

Temel Eğitim Bölümü

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Türkçe ve Sosyal Bilgileri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Özel Eğitim Bölümü

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü